Maandag, 18 Junie 2018

5 wenke om tydens die eksamens gemotiveerd te bly.

Jou eksamens is amper verby. Jy kan nie wag vir die vakansie nie. Hoe bly jy gefokus?



Die laaste deel voor die vakansie is altyd die moeilikste! Veral wanneer sommige van jou vriende al hul eksamens afgehandel het en jy moet nog studeer. Hoe kan jy nog gemotiveerd bly as vryheid so naby is (tog sovêr)? Daarom wil ons jou hierdie 5 super maklike wenke gee om gemotiveerd te bly om vir jou laaste eksamen te studeer.

1. Hou by die skedule.

Om by 'n skedule te hou kan baie moeilik wees tydens die laaste deel van die eksamen. Dit is omdat jy moeg is, het waarskynlik 'n verstandelike tamheid en jy wens net dat jy alreeds op vakansie kan wees. Daarom sal jou skedule of rooster jou anker wees. Maak seker dat jy in sessies van 45 minute studeer met 'n 15 minute breek tussen sessies, sodat jy nie gedurende die dag moeg word nie. Maak die 15 minute elke keer die moeite werd deur iets te doen wat jy geniet en nie net op die rusbank lê en jou foon nagaan nie. Byvoorbeeld, sit buite tydens jou pouse om vars lug in te asem, neem 'n wandeling om die blok, speel met jou troeteldier of praat met jou vriende. Onthou om by jou 15 minute te hou en na die breek na jou boeke terug te keer.

2. Vind 'n studiemaat.

Een van die dinge waarom ons bang is om vir die laaste paar eksamenvraestelle te studeer, is omdat ons FOMO (“Fear Of Missing Out”) het, want sommige van ons vriende het dalk reeds vakansie. Daar is inherent 'n gevoel dat jy dalk iets misloop en nie deel in die pret aktiwiteite van jou vriende nie. Kry 'n vriend of twee wat dieselfde aaklige eksamen skryf en waarvoor julle moet studeer. Stig 'n studiegroep. Maak seker dat hierdie studiegroep slegs hoogs gemotiveerde mense insluit, die soort vriende wat jou sal aanmoedig om te studeer en nie jou motivering laat afneem nie.

3. Verminder afleiding.

Wanneer jy vir die laaste eksamen moet studeer, is die afleidings oral! As jy gewoonlik met jou selfoon studeer of die TV is aangeskakel in die agtergrond, is jy meer geneig om nie die nuwe inligting te onthou nie. Tydens jou studie vir die laaste eksamen sal jy selfs meer geneig wees om jou foon na te gaan om te sien waaroor almal praat. Plaas eerder jou foon in 'n ander kamer as die een waarin jy studeer, skakel die TV af en fokus op jou studies.

4. Skeduleer jou versoekings.

In plaas van om te wens jy kan iets anders doen terwyl jy moet studeer, skryf die aktiwiteite neer wat jy regtig wil doen sodra die eksamen verby is, en skeduleer dit in jou dagboek. Dan sal jy minder versoek word om dit te doen terwyl jy moet studeer, want jy weet dat jy dit sal doen sodra jy met eksamens klaar is. Byvoorbeeld, as daar 'n TV reeks is wat jy graag wil kyk of wil begin kyk, skryf dit in jou dagboek sodat jy die reeks die eerste dag van die vakansie kan begin kyk. Doen dit vir elke aktiwiteit of versoeking wat in jou gedagtes opkom.

5. Hersien jou doelwitte.

Een van die mees effektiewe maniere om jou gedagtes terug te laat keer na die eksamensituasie, is om jou doelwitte te hersien. Hoe graag wil jy nog 'n onderskeiding in Lewenswetenskappe hê? Wil jy een van die top tien akademiese presteerders in jou graad wees? Wat is jou doelwitte? Hersien hulle en spits jou toe om hard te studeer sodat jy jou doelwitte kan bereik.

Die laaste paar eksamens is altyd die moeilikste om te studeer - maar leer om sterk te eindig. Voltooi jou eksamensiklus met vasberadenheid en deursettingsvermoë. Moenie opgee net voor die eindstreep nie. Dan Green het gesê: "Ongeag van wat voorheen gebeur het of wat nog nie gebeur het nie, al wat nou belangrik is, is hoe ek kies om op die uitdaging voor my te reageer. Sal ek gaan lê of sal ek veg? Die keuse is myne en ek kies om sterk te eindig. "


Laat weet ons hoe jy van plan is om gemotiveerd te bly vir die laaste eksamens en deel dit met 'n vriend wat ook 'n bietjie motivering nodig het.


Maandag, 11 Junie 2018

Wat ouers kan doen om hul kinders tydens eksamens te help.

Elke ouer wil hê hul kind goed moet doen in die skool. Hier is 'n paar idees hoe jy kan help tydens die eksamens...



Om 'n ouer te wees, beteken dat jy wil hê dat jou kinders net geluk en vreugde sal ervaar. Daarom is dit moeilik om te sien as jou kind gedurende die eksamens stres en probleme ondervind. Ons wil jou aanmoedig om nooit op te hou om in jou kind te glo nie. Matteus L Jacobson het gesê: |"Agter elke jong kind wat in homself glo, is 'n ouer wat eerste geglo het." Hier is 'n paar goeie maniere hoe jy jou kinders kan aanmoedig om hul beste te presteer.

1. Maak seker dat hulle 'n gesonde dieet het.

Een van die sleutelfaktore om in eksamens te presteer, is om 'n gesonde dieet te hê. Deur genoeg voedingstowwe in te neem en tydens eksamens gehidrateer te bly, sal jou kinders se immuniteitstelsel versterk word sodat hulle nie siek word nie en hulle meer energie het om langer en doeltreffend te studeer.

Maak seker dat hulle die oggend voor die eksamen 'n gesonde ontbyt eet. Onthou dat te veel suiker vir ontbyt later in die oggend tot 'n daling in bloedsuiker sal lei. Maak seker dat jy gesonde versnaperinge in hul dieet insluit, maar onthou ook om hulle nou en dan te bederf met 'n lekkerny - 'n paar blokkies donker sjokolade doen wondere vir die brein en help hulle om weer die middag te studeer.

2. Kyk na hul slaapsiklusse.

Soos kinders ouer word, hoef hulle nie meer ’n slapenstyd hê nie, veral as hulle tot laat saans moet studeer. Maak egter seker dat jou kind genoeg rus kry die aand voor 'n groot eksamen. Moegheid is een van die redes waarom kinders nie goed presteer in die laaste paar eksamens wat oorbly nie. Dit is belangrik om daarop te let dat indien jou kind 'n besige week van eksamens het, byvoorbeeld as hulle Maandag, Woensdag en Vrydag skryf, hulle nie Sondagaand te laat gaan slaap om te studeer nie, want hulle moet steeds teen Vrydag nog kan skryf. Volgens LiveScience benodig kinders tussen die ouderdomme van 6-13 van 9 tot 11 uur slaap elke nag, terwyl vir tieners, ouderdomme 14-17, word 8 tot 10 uur slaap 'n nag aanbeveel.
Onthou dat daar niks is om te wen deur te vereis dat jou kinders vroeg die aand voor 'n eksamen gaan slaap nie. Dit sal slegs tot konflik lei en jou kinders sal meer gestres wees omdat hulle sal voel jy waardeer nie hul studies nie. Help hulle eerder om 'n studierooster op te stel wat 'n goeie nagrus moontlik maak, en help hulle om gedurende die week daarby te hou. Wanneer hulle later moet studeer, prys hulle net vir hul harde werk en herinner hulle wat hulle nodig het om by hul skedule te hou.

3. Wortels of die lat.

'n Ou ekonomiese metafoor om te verduidelik hoe 'n gewenste uitkoms bereik kan word, is deur wortels en latte - onderskeidelik belonings en strawwe. Die metafoor is gegrond op die idee dat 'n muil óf harder werk wanneer hy 'n beloning (wortel) aangebied word of deur middel van 'n lat gestraf word. Daar word keer op keer bewys dat belonings groter resultate sal verseker.

Dieselfde beginsel geld vir jou kind se eksamen. Moenie hulle dreig met straf as hulle nie goed doen in 'n komende eksamen nie. Inspireer hulle eerder om hard te werk deur 'n beloning aan te bied, soos om na die eksamen 'n melkskommel te gaan dink. Dit hoef nie altyd 'n letterlike geskenk of iets van geldwaarde te wees nie. Vertel byvoorbeeld vir jou kinders dat wanneer hulle 'n goeie opvoeding ontvang, hulle die vermoë het om lewens te verander, hulle kan 'n besigheid begin, hulle kan 'n pragtige huis eendag besit en hulle kan 'n loopbaan hê om hul drome waar te maak. Inspireer jou kinders om te studeer omdat hulle 'n wonderlike geleentheid het om hul grootste potensiaal te bereik.

4. Vertrou hulle.

Maak altyd seker dat jou kinders se geestelike toestand versorg word. Maak seker dat hulle weet jy is daar vir hulle en dat jy sal help waar moontlik. Vra vrae soos "Wat is die interessantste ding wat jy vandag geleer het?" Of "Hoe dink jy sal die onderwyser 'n sekere hoofstuk toets?". Help hulle om oor eksamensituasies te dink en hulle te help fokus op wat belangrik is deur vrae te vra.

Jy hoef nie 24 uur per dag by jou kind te sit om seker te maak hulle studeer nie. Soms doen dit meer skade as goed om hulle te druk of te smoor. Al wat hulle nodig het, is iemand wat hulle aanspreeklik sal hou, iemand wat trots sal wees op hulle wanneer hulle studeer en hard werk.

5. Ken jou kind.

Een van die belangrikste verantwoordelikhede om 'n ouer te wees, is om seker te maak dat jou kinders fisies en geestelik versorg word. Jou kinders se geestesgesondheid vereis dat jy hulle regtig ken. Vra jouself af, weet jy regtig wat jou kinders se drome is? As jy weet wat jou kinders se drome en begeertes is, is dit baie makliker om hulle te help. Ken jou kinders se sterk punte en swakhede, weet in watter vakke hulle selfversekerd voel en waarin hulle sukkel. Hou 'n afskrif van hul eksamenrooster en maak seker dat jy hulle 'n ekstra groot drukkie gee op dae wat jy weet hulle sal gestres word.

Ons wil 'n brief met jou deel wat 'n skoolhoof in Singapoer aan die ouers van al die leerlinge uitgestuur het:



"Liewe ouers,

Die eksamens van jou kinders gaan binnekort begin. Ek weet jy is baie bekommerd dat jou kinders goed moet doen.

Onthou egter, onder die studente wat eksamen skryf, is daar 'n kunstenaar wat nie Wiskunde nodig het nie. Daar is 'n entrepreneur wat nie oor Engelse letterkunde of Geskiedenis omgee nie. Daar is 'n musikant, wie se chemie punte nie saak maak nie. Daar is 'n sportster, wie se fisieke fiksheid belangriker as Fisika is.

As jou kind top punte kry, is dit wonderlik! Maar as hy of sy dit nie behaal nie, moenie hulle selfvertroue en hul waardigheid wegneem nie. Sê vir hulle "dit is net 'n eksamen" en dat hulle uitgeknip word vir baie groter dinge in die lewe! Sê vir hulle, ongeag watter punte hulle behaal, jy is lief vir hulle en jy sal hulle nie oordeel nie. Doen dit asseblief, en as jy dit doen, kyk hoe jou kinders die wêreld oorwin. Een eksamen of 'n lae punt sal nie hul drome of talente wegneem nie.

En asseblief, moenie dink dat dokters en ingenieurs die enigste gelukkige mense in die wêreld is nie.

Vriendelike groete,
U skoolhoof. "


Ons wil elke ouer alle sterkte met hul kinders se eksamens toewens. Kyk goed na hulle, moedig hulle aan, ondersteun hulle en hê hulle onvoorwaardelik lief. Laat ons weet hoe jy jou kinders help om die eksamens te hanteer en hoe jy hulle spesiaal laat voel wanneer hulle jou die meeste nodig het.


Maandag, 04 Junie 2018

Hoe om eksamenstres te hanteer.

Hierdie tyd van die jaar is uiters moeilik en stresvol vir elke leerder. Moenie dat stres die oorhand oor jou kry nie.




Stres is die oorsaak van gesondheidsprobleme, angs en mislukte toetse vir dekades - of so mag dit voorkom. Vandag wil ons die manier waarop jy stres sien vir die res van jou lewe verander! Al kan stres verlammend wees of jou selfs siek laat voel kan stres eintlik ’n krag in jou wakker maak.

Die sleutel is om die optimale hoeveelheid spanning te bepaal sodat ons op ons beste presteer en te verstaan dat ons die manier waarop ons aan stres dink, moet verander.

Bepaal die optimale hoeveelheid spanning.

As jy gestres voel vir 'n toets, kan jy óf oorweldig, gemotiveerd of verlam voel. Hierdie drie emosies het 'n direkte uitwerking op die uitkoms van jou toets. Wetenskaplikes, Robert Yerkes en John Dodson, het 'n studie gedoen oor die effek van stres op jou prestasie. Die resultate word die beste beskryf deur middel van 'n visuele voorstelling in terme van 'n grafiek. Op hierdie grafiek verteenwoordig die x-as die hoeveelheid spanning wat jy ervaar, terwyl die y-as jou prestasievlak toon (hoe goed jy doen).

Die verhouding tussen stres en prestasie lei tot 'n klokvormige kromme. In die afdeling gemerk "A" is die spanning laag en die prestasie is ook laag. Dit dui aan waar daar geen spanning is voor 'n uitdagende gebeurtenis nie, en jy het nie die fokus en motivering om hard te werk nie. Afdeling B en C is jou optimale prestasie met matige tot hoë spanning. Dit is waar jy gemotiveerd voel om hard te werk, adrenalien pomp en jy berei jou voor om die uitdaging te bereik. Laastens, afdeling D toon dat buitengewone stres korreleer met lae prestasie. As jou stres te hoog is, word jy gemoeid met die spanning self en dit kry die oorhand oor jou, byvoorbeeld 'n gebrek aan slaap, angs of jou geheue raak skoon weg.



Wanneer jy die optimale hoeveelheid spanning bepaal het, sal jy geïnspireerd, gemotiveerd en vasberade wees om suksesvol te wees.

So, hoe kry jy die optimale hoeveelheid spanning?

  • Oefen onder eksamensomstandighede en raak gewoond aan die gevoel van eksamenstres onder beheerde omgewings. Jy kan dit doen deur Afrikaanse Skoolprojekte se eksamenvraestelle en antwoorde te gebruik.
  • Berei vooraf voor vir jou toetse sodat die werkslading nie onnodige druk op jou plaas nie.
  • Moenie jou studiewerk “cram” nie, sodat jy nie verward en gefrustreerd voel wanneer jy die eksamen skryf nie.
  • Verminder die stres wat nie met die eksamen verband hou nie. As jy byvoorbeeld 'n belangrike toets of eksamen het, moet jy nie meer stres op jou plaas vir ’n ander aktiwiteit nie. Jy moet ook stresvolle faktore soos argumente en bakleiery met vriende, stres in jou gesin of stresvolle sosiale situasies uitskakel. Vir daardie week van jou eksamen, probeer om net op jou eksamen te fokus.
  • Vind ontspanningstegnieke om jouself te kalmeer wanneer jy oor jou optimale prestasiestresvlak beweeg het.

Verander die manier waarop jy dink oor stres.

Selfs nadat jy hierdie grafiek gesien het en jou optimale stresvlak verstaan, kan jy nog steeds bang wees vir die woord "stres". Die manier waarop jy oor stres dink, kan egter jou prestasie selfs verbeter!

Kelly McGonigal is 'n gesondheidsielkundige van Stanford Universiteit wat die verhouding tussen jou gesondheid en stres bestudeer. Sy beweer dat 'n verandering in die manier waarop jy na stres kyk, jou lewenservaring, geluk en gesondheid sal verbeter. "As jy jou gedagtes oor stres verander, kan jy jou liggaam se reaksie op stres verander."

Het jy al ooit simptome van stres ervaar tydens 'n toets, soos 'n verhoogde hartklop, vinniger asemhaling of selfs 'n bietjie sweet uitgeslaan? Ons was almal daar! Ons het almal angs en spanning ervaar oor eksamens en druk. McGonigal maak egter 'n nuwe voorstel: "Wat as jy hierdie tekens beskou as 'n manier waarop jou liggaam energie gee en jouself voorberei om hierdie uitdaging aan te pak."

Met ander woorde, jy kan jou stresrespons as nuttig beskou. Jou kloppende hart berei jou voor vir optrede. Verhoogde asemhaling stuur meer suurstof na jou brein sodat jy besluite vinniger en meer akkuraat kan neem. As jy stres sien as 'n nuttige hulpmiddel om jou werkverrigting te verhoog, vernou jou bloedvate nie, maar bly dit ontspanne, selfs al klop jou hart vinniger. Dit is bloot jou liggaam wat gereed maak om die uitdaging te hanteer. Dit is jou gedagtes en jou liggaam wat onverskrokke raak.

Ons wil jou aanmoedig om stres as voordelig te sien tydens eksamens. Verander die manier waarop jy stres beskou en bepaal jou optimale hoeveelheid spanning waar jy op jou beste kan presteer. Onthou “'n Diamant is net 'n stuk houtskool wat stres besonder goed hanteer.” ~ Onbekend. Hanteer dus jou stres, slaag jou eksamens en word daardie diamant!

Deel hierdie artikel met vriende as jy weet hulle dat hulle stress ervaar. Laat weet ons watter ander tegnieke jy gebruik om op jou beste te presteer!